"КВІТНИКАРІ"
Додайте текст тут...
Метою програми є формування особливостей догляду за кімнатними рослинами, естетичних смаків та екологічної культури вихованців, засвоєння системи знань та опанування практичними уміннями та навичками по догляду за рослинами, створення середовища для саморозвитку, самореалізації, соціалізації та професійного самовизначення учнів, виховування відповідального ставлення до природи, почуття прекрасного.
Основні завдання:
поглиблення знань про кімнатні рослини;
набуття вмінь та навичок вирощування та догляду за кімнатними рослинами;
ознайомлення з інноваційними технологіями в сучасному квітникарстві;
виховування поваги до національних звичаїв і традицій;
забезпечення розвитку творчих здібностей, створення умов для самореалізації талановитих учнів;
формування естетичних смаків.
Програма основного рівня, розрахована на один рік навчання, 72 години на рік, 2 години на тиждень.
Навчання здійснюється з урахуванням вікових та особистісних властивостей учнів, відповідно до санітарно-гігієнічних вимог щодо організації навчально-виховного процесу освітніх закладів міста, з метою усунення проявів перевантаження вихованців.
Під час освоєння програми вихованці отримують ґрунтовні знання з основ квітникарства. Програмою передбачено вивчення різних груп рослин, які використовуються в озелененні та оформленні інтер'єрів.
Вихованці беруть активну участь у масових еколого-натуралістичних заходах, тематичних святах, організації виставок квітів. Систематична робота з вирощування розсади квітів, квітниках, навчально-дослідній ділянці формує в учнів трудові навички, екологічну свідомість, сприяє професійному самовизначенню.
Важливе значення має засвоєння техніки об'ємного засушування різних рослин. Юннати вчаться виготовляти дрібні вироби з різного матеріалу.
В процесі занять учні знайомляться з українською народною символікою, рослинами-символами, використовуючи їх у своїх творчих роботах. Це виховує у дітей почуття любові до рідного народу, свідоме ставлення до праці і шану до народних символів.
У роботі гуртка використовуються такі методи організації навчально-виховного процесу: розповідь, пояснення, бесіда, дослідження, робота з літературою, практична робота, створення проектів, дискусія тощо.
Програма передбачає використання таких форм організації навчально-виховного процесу: самостійна, колективна, групова робота, проведення практичних робіт, конкурсів-виставок, екскурсій, перегляд навчальних фільмів, елементарні досліди, складання міні-проектів зовнішнього та внутрішнього озеленення.
Значна робота приділяється профорієнтації учнів, яка здійснюється під час екскурсій, при проведенні практичної діяльності, дослідної роботи.